Varför Kottenliv?

Maken och jag har en passion ihop (nej det blir inte snuskigt nu), vi älskar nämligen att åka runt i vår husbil som heter just KOTTEN.
Det är en tysk husbil av märket Hymer, helintegrerad och verkligen en fantastisk bil.
Namnet kommer ifrån tiden då vi var campare runtom i europa och maken kallade oss kottfamiljen. Sen dess har det följt med oss genom våra äventyr.
I somras var maken och jag i Baska på ön Krk i Kroatien. Hade tänkt vara där i tre veckor men gav upp efter två och en halv på grund av värmen. Vi hade då nästan 40 i skuggan, men å andra sidan var det 28 i vattnet.
Hade då tänkt puttra hemåt i långsam takt, men så blev det inte, men skit händer.
Men nästa sommar är det vi som åker till samma ställe igen och jag längtar redan......
Men vill ändå inte att det ska bli sommar nu för jag bara älskar snö och jul. Vill, vill, vill, vill verkligen ha en vit jul.

Reaktioner

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0