Veckans rätt & fel, om nu nån bryr sig...

Veckans rätt är utan tvekan Gert Fylkings uttalande om Carola, nedanstående citat ur Aftonbladet.se, hennes uttalande om homosexuella ligger till stor grund till Gert aversion (och min).

"Gert Fylking får inte sparken efter sin attack mot Carola. Däremot får han en skriftlig varning. Men Fylking ångrar ingenting, skriver Aftonbladet.
- Non, je ne regrette rien, som det heter i sången.
I måndags gick Gert Fylking gick till attack mot Carola i programmet Rix Morgon Zoo. Bland annat kallade han henne blåst och kritiserade henne för hennes syn på homosexualitet."

Veckans fel är också utan tvekan rättegången mot The Pirate Bay, de kommer aldrig åt nedladdningen hur mycket de än försöker. Leve friheten. Så lessen, Liza Marklund, jag är totalt för fildelning. Inte på grund av, som du skriver Liza, snålhet, utan på grund av att det faktiskt låter sig göras. Vilket inte då betyder att jag är för våldtäkt, misshandel, väskryckning osv, för trots allt, jag är inte helt galen (bara lite).

Reaktioner
Postat av: pläh

det är rätt christel! jag har haft mycket positiv inverkan på dej! fildelning är en rättighet!

2008-02-01 @ 14:17:10
Postat av: yvonne

Det är väl typiskt för religösa människor,dom om några skulle väl ha stor tolerans. Vad var det Jesus sa "låt alla komma till mig". Snacka om människosyn. Fy tusan

2008-02-01 @ 15:12:09
Postat av: Mia

Bra skrivet! Jag håller med dig till 100%

2008-02-02 @ 10:41:53
URL: http://www.matmia.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0