Så var söndagen snart slut

Huset känns som en sjukstuga och Ipremen är snart slut, har bara två kvar. Lite trist är det att familjen mår pyton. Blir liksom lite "sjukstämmning" här hemma. Till sist sa mannen till mig att åka iväg lite...jag var lite för understimulerad, lite adhd varning över mig med andra ord. Fanns inte sådan diagnos när jag var barn, för om det hade funnist tror jag att den hade varit klockren.

Så jag körde upp till Hässleholm...drack te hos dotter nr 2.. .. tittade på råttfröknarna när de letade godsaker...och for sen till Maxi och inhandling av middagsmat. Blev en mysig dag, alltid lika roligt att träffa dottern och Plutt, och roligare att handla när man inte är ensam. Dottern handlade in en massa godsaker eftersom kompisen Petter kommer hem till henne...många mil har skillt dem åt nu i fyra månader.

Vet inte vad jag ska göra till middag. Eftersom det är söndag så var utbudet mer beränsat. Jag köpte:

image256  image257
Troligtvis slänger jag in korven i ugnen med lök, ost och tomatsås, koker potatisen och mosar den...alltid gott med riktigt potatismos. Jo minsann så gör jag..

.

Reaktioner
Postat av: Margaretha

Mmmm, låter jättegott....det blir klockrent!!!!!
Kram
Margaretha

2008-04-06 @ 17:06:45
URL: http://catfriend.blogg.se
Postat av: anneli

tråkigt med sjukstugan, hoppas ni bättrar på er snart. Säkert blev korv och potatismos en supermiddag!

2008-04-06 @ 18:47:37
URL: http://nygamlajag.blogg.se
Postat av: amonym

Verkligen inte kul med sjukstuga....det liksom sitter i väggarna till slut. Man vill liksom vädra och byta lakan o få ut sk*ten....fast det funkar ju inte så. Hoppas ni kryar på er!!!!

2008-04-06 @ 21:17:21
URL: http://amonym.blogg.se
Postat av: christel

Hoppas ni kryar på er snart där hemma så du kan slå igen sjukstugan. E aldrig kul när sånt händer. Sköt om dig o familjen kram från christel

2008-04-07 @ 00:36:41
URL: http://kristallens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0